Auckland

I fredags landade jag äntligen i Auckland och med sömndruckna steg tog jag mig till ett centralt vandrarhem där jag slocknade innan det hann bli mörkt.

Förutom att hänga vid informations centrat så spenderade jag lördagen med en bok på Auckland högsta punkt, vulkanen Mt Eden (196 m). Den är en av 48 slocknande vulkaner som Auckland är uppbyggd på och ger en 360 graders vy över stan. Men förutom gräsbeklädda minivulkaner och jättelika sagoträd så fanns inte mycket som lockade, så efter två nätter tog jag söndagsbussen söderut, mot Rotorua.

A.

One thought on “Auckland

Leave a Reply

